Curriculum Vitae

Jest to pojęcie pochodzące z języka łacińskiego oznaczające “przebieg życia”. Choć język łaciński nie jest powszechnie używany, to powyższa nazwa jest wykorzystywana i dobrze znana wszystkim tym, którzy rozpoczynają poszukiwania pracy. CV to dokument, który powinien ujmować najważniejsze fragmenty życia kandydata z uwzględnieniem ich miejsca w czasie, które są kluczowe dla potencjalnego pracodawcy podczas poszukiwania pracownika do swojej firmy. Jakie informacje powinny być zawarte i jaką formę przyjąć podczas przygotowywania tego dokumentu?

O tym należy pamiętać

Tym co jest istotne, jeśli nie najważniejsze, to dane osobowe. Za kluczowe informacje przyjmuje się imię i nazwisko, datę urodzenia, numer telefonu, adres e-mail oraz miejsce (np. Kraków). Dane kontaktowe są ważne, ponieważ ułatwiają kontakt pracodawcy z kandydatem. Kolejnym elementem jest zdjęcie i choć nie zawsze jest konieczne, to w większości ogłoszeń, które można znaleźć w sieci uwzględniona jest informacja o zdjęciu kandydata. Pozwala to na wizualizację osoby, na temat której odbiorca przetwarza informacje zawarte w CV.

Z punktu widzenia pracodawcy czy rekrutera znacznie ważniejsze niż dane kontaktowe  okazują się być informacje dotyczące ukończonych studiów czy wykształcenia oraz odbytych staży i praktyk, a w przypadku pracowników z dłuższym stażem pracy, doświadczenia zawodowego. Warto oprócz nazw poprzednich pracodawców, stanowiska oraz okresu pracy, wypunktować obowiązki, które były przez nas wykonywane. To pozwoli porównać doświadczenie kandydata z przyszłymi obowiązkami w nowym miejscu pracy.

Curriculum Vitae powinno być  czytelne i przejrzyste, dlatego warto wszystkie informacje poukładać w sposób graficzny, ułatwiający czytanie, a dodatkowo przekonujący czytającego o naszym podejściu i zaangażowaniu. Istotnymi informacjami, które można dodać do CV to dodatkowe umiejętności, znajomość programów komputerowych, języki obce oraz hobby.

Curriculum Vitae
Oceń ten post