Przedtreningówka – wszystko co musisz wiedzieć

Przez wielu osób trenujących stanowi nieodzowny element każdej jednostki treningowej. Zostały one zaprojektowane aby poprzez zmniejszenie uczucia zmęczenia i stymulację ukrwienia mięśni sprawić, że trening przebiegał będzie bardzo efektywnie i przyjemnie. Głównie przyczyniają się one do zwiększenia energii, pompy mięśniowej, a zmniejszenia nieprzyjemnego znużenia i zmęczenie, które może być wywołane stresem, pracą, obowiązkami.

Definicja i skład

Zaliczana jest do preparatów dostępnych w wielu sklepach z suplementami diety. To produkt, który ma przygotować organizm ćwiczącego do wykonywania efektywnego wysiłku fizycznego. Jego składniki pozwalają na stymulację ciała. Przez wielu uważane są za dobre rozwiązanie dla powiększenia energii i satysfakcji z treningu. Aczkolwiek działają też bezpośrednio na mięśnie poprawiając ich ukrwienie. Dzięki temu zarówno proces produkcji ATP, ale też ich regeneracja będzie o kilka klas lepsza.

Do najpopularniejszych składników dodawanych przez producentów przedtreningówek należą:

– Kofeina – naturalny środek dostępny między innymi w kawie. Jej zadaniem jest pobudzenie organizmu i stymulacja wydzielania adrenaliny pobudzającej układ nerwowy do działania. Dodatkowo jest antagonistą receptorów adenozynowych – w prostym tego słowa znaczeniu blokuje miejsce na receptorze dla adenozyny, dzięki czemu przekaźnik ten nie jest w stanie dołączyć się do receptora i ,,uspokoić” organizm (taka jest jego funkcja)

-Cytrulina – booster tlenku azotu rozkurczającego naczynia krwionośne sprawiając, że ukrwienie mięśni jest o wiele lepsze – efekt pompy mięśniowej.

-Arginina – o działaniu podobnym jak cytrulina. Dzięki temu dostarczenie tlenu i składników odżywczych jest ułatwione

-Tauryna – Zmniejsza pobudliwość i rozluźnia mięśnie wpływając na ośrodkowy układ nerwowy.

-Kreatyna – Zapewnia lepsze środowisko wodne dla mięśni poprawiając ich pracę i zapewniając lepszą ich regeneracje.

-BCAA – źródło trzech najważniejszych dla wzrostu mięśni aminokwasów egzogennych, dzięki których budowa mięśni i ich regeneracja są o kilka klas lepsze.

Podsumowanie

Niezależnie od wyboru przedtreningówki ważne jest korzystanie z niej z umiarem i nie przekraczanie dziennych referencyjnych dawek maksymalnych składników z których są zaprojektowane. Pozwoli to na zdrowe i efektywne treningi.