SEO a Pozycjonowanie

SEO a Pozycjonowanie

W obecnych czasach praktycznie każda firma lub sklep posiada własną stronę internetową. Ma to na celu zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, zbudować renomę firmy, przedstawić ofertę “bez wychodzenia z domu” oraz zwiększyć zasięg działalności. Jednak nie zawsze jest to tak proste jakby się wydawało. Nie wystarczy stworzyć strony i od czasu do czasu coś wrzucić na nią, aby była rozpoznawalna.

Ważna jest również jej reklama, która będzie generowała ruch na niej oraz pozwoli stronie wybić się na szczyt w wynikach wyszukiwań Google. Im wyżej strona się znajduje, tym więcej klików, a co za tym idzie – wzrost liczby potencjalnych klientów. Jak to zrobić?

Zobacz: Pozycjonowanie stron – WolfBrothers

SEO

   Jest to optymalizacja strony pod kątem wyników wyszukiwań. Ma na celu wybicie strony na szczyt za pomocą pewnych zmian wprowadzonych na niej, za pomocą odpowiednich technik informatycznych. Zmiana tekstów, odpowiedni dobór słów kluczowych czy zmiana kodu źródłowego strony pod algorytm Google mogą sprawić, że firma zaistnieje na rynku.

Usługi takie oferuje wiele firm oraz osób prywatnych, które znają odpowiednie techniki. Niekiedy można się spotkać ze stwierdzeniem, że jest to pozycjonowanie stron internetowych, jednak nie jest to tak do końca prawdą, gdyż Search Engine Optimization nie równa się pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie stron internetowych

   Z niewiadomych przyczyn dosyć często SEO i pozycjonowanie przedstawiane jest jako równoznaczne stwierdzenia. Być może jest to spowodowane błędnym tłumaczeniem z angielskiego SEO. Podstawową różnicą jest zakres działań. SEO to głównie optymalizacja treści na stronie oraz ingerencja w kod źródłowy. Pozycjonowanie stron internetowych to między innymi:

– SEO,

– Content marketing,

– link building,

– analityka internetowa.

Owszem, można dostrzec, że SEO zawiera się w pozycjonowaniu i należy do narzędzi za pomocą, których osiąga się cele pozycjonowania. Jednak zakres działań pozycjonowania jest znacznie szerszy i bardziej rozbudowany. Traktowanie obu wyrazów synonimicznie jest więc błędne, choć mają wiele wspólnego.

SEO a Pozycjonowanie
5 (100%) 1